Auzi acelasi lucru iar si iar – continutul este regele.Este rege, fiindca la baza asta cauta utilizatorii, informatii, dar este rege si in SEO – daca nu vei avea un continut bun nu vei avea rezultate pe termen lung – pe deasupra nici nu vei obtine un pagerank.

Desigur, nu tot continutul este creat in mod egal.In timp ce continutul optimizat pentru motoarele de cautare va fi mai putin atractiv pentru utilizator, axarea pe eficienta si interfata te va costa in cautari.

Si atunci vine intrebarea…cum poti pasi cu site-ul pe linia dintre uzabilitate si SEO?Pai, sunt 5 pasi simpli ce ii poti urma cand vrei sa iti duci continutul pe acea linie fina dintre SEO si uzabilitate.

1.Lungimea continutului intr-o pagina

Lungimea minima ideala a unei pagini axata si pe SEO este de 250 de cuvinte.Daca experienta cu utilizatorul permite, ar trebui sa ai minim 250 de cuvinte(sau mai mult) de continut real – fara titlu, sau continutul din sidebar, subsolul paginii etc.

Acestea fiind spuse, 250 de cuvinte sunt doar minimul. Ca o regula generala, cu cat mai mult continut cu atat mai bine.De fapt, am observat ca la momentul in care o pagina depaseste 1,000 de cuvinte, are o sansa mult mai mare sa fie indexata pentru cuvintele cheie pentru care este optimizata.

Desigur, exista pagini unde nu prea are sens sa ai atat de mult continut.In cazuri de acest gen, 1000 de cuvinte ar afecta experienta cu utilizatorul si ar duce caracteristicile interactive mai jos de acea linie fina sau mai bine spus sub medie.

 

Exemple de acest gen le putem gasi pe paginile cu categorii, de pe bloguri sau de pe site-urile ecommerce.In aceste cazuri, ar fi bine sa optimizezi categoriile pentru un anumit topic, iar adaugarea a minimum 250 de cuvinte in antetul paginii ar ajuta de asemenea.

Dar privita dintr-o viziune a uzabilitatii, categoriiile exista ca userii sa poata naviga/viziona produse sau continut dintr-o anumita categorie.Asa ca adaugarea a 250 de cuvinte ar afecta uzabilitatea punand articolele/produsele sub medie.

Un compromis decent in aceste cazuri este inserarea unei mici bucati de continut static in antetul continutului principal in paginile categoriilor.In general, 300 de caractere(cam dublu fata de lungimea meta descrierii paginii tale) este destul pentru a oferi cateva cuvinte cheie descriptive tinand concomitent un balans intre SEO si useri.

2.Paragrafele scanabile

Prin definitie, un paragraf este o diviziune a unui text, mai mica decat un capitol sau o scena.De obicei are minim 4 propozitii, iar ca si in carti impartirea unui articol in paragrafe este foarte importanta.Impartirea in paragrafe permite unui utilizator sa scaneze literalmente articolul/pagina.

Stiind ca tu vrei un minim de 250 de cuvinte pe o pagina, cum poti face continutul cat mai utilizabil cu putinta?Mai bine zis, cum sa il faci scanabil astfel incat userii sa fie convinsi sa-l citesca.Caci la baza, este inutil daca ai 1000 de cuvinte intr-o postare, daca nimeni nu le citeste!

Dar cand scrii paragrafe la un website exista o regula aparte!Poti tinti si pe paragrafe de 2-5 linii, adica 3-6 propozitii.Totusi, ar fi bine daca ai tine paragrafele intre 3-4 linii(maxim 5).Desigur, in anumite cazuri un paragraf poate avea si 2, dar si 7-8 propozitii.Trebuie sa faci continutul cat mai usor scanabil!In modul acesta, sansele sunt mult mai mari ca userii sa “consume” continutul.

3. Titlurile

Acum, ce se intampla daca ai mai mult de 250 cuvinte pe o pagina?Ce se intampla cand vorbim de mai mult de un produs sau serviciu?Cum poti tine userul curios sau prins in articole?

Pai…faci asta structurand continutul.Teoretic, ar trebui sa sectionezi continutul utilizand tagurile header(e.g. <h3> si <h3>).Acestea vor crea “pauze” in continut fancandu-l sa para mai usor(nu foarte lung) de citit oferind in acelasi timp brese in continut pentru a axa atentia pe tot parcursul paginii.

Din perspectiva SEO, pe desupra, si cuvinte cheie din titluri ajuta motoarele de cautare indicandu-le tipul articolului.De exemplu, trei titluri diferite ar putea indica motoarelor de cautare ca exista trei topicuri diferite(dar conectate) despre care se discuta pe pagina.

4. Densitatea cuvintelor cheie

Densitatea cuvintelor cheie reprezinta de cate ori apare un anumit cuvant pe o pagina.Un expert SEO ar putea sa iti spuna ca densitatea ideala a cuvintelor cheie intr-o pagina poate sa varieze de la 2%-5%.

Singura problema cu acest lucru e ca, pentru un user, si  o densitate de 3% ar parea suspicioasa.De exemplu, daca un cuvant insumeaza 3% din totalul cuvintelor de pe o pagina, userul va observa propabil ca cuvantul apare des.De fapt, ii va parea pagina ca una robotica, greu de inteles si in general de tip spam.

Poti insera aceste cuvinte cheie in titlurile tale.Intra-adevar, utilizand variatii de cuvinte cheie pentru a crea titluri optimizate, poti castiga inca 1% densitate de cuvinte cheie fara ca copia in sina sa para nenaturala si compromisa.

5. Listele neordonate

Unul din cel mai mare targ dintre uzabilitate si optimizare sunt listele neordonate.Acestea ajuta continutul sa fie mult mai usor scanat de catre user, iar pentru motoare de cautare sunt ca si “continutul rupt” – insemnand ca ele nu insumeaza la fel de mult ca si restul continutului cand vine vorba de densitatea cuvintelor cheie.Sunt doua moduri pentru a maxima utilizarea lor:

Prima oara, poti utiliza o lista neordonata in partea de sus a paginii pentru a sublinia continutul paginii.Acestea  vor ajuta userul sa gaseasca mai usor ceea ce cauta, navigand astfel mai eficient prin pagina.

Daca faci asta, atunci nu uita sa scrii un continut introductiv inainte de acestea(2-3 propozitii;un paragraf) pe langa un minim de 250 de cuvinte ce nu vor mai contine paragrafe “continut rupt”.Acestea nu numai ca vor ajuta userul ci si motoarele de cautare ce iti vor indexa pagina mai precis.

Alternativ, poti plasa o lista neordonata mai jos in pagina, ca si o parte dintr-o subsectiune.Daca ai continut suficient pe pagina ce precede o lista neordonata, acea lista este mult mai putin probabila sa conteze in indexarea unei pagini.

Continutul prietenos

O regula generala cand vrei sa sa faci un “targ” intre uzabilitate si motoare de cautare este sa creezi continut pentru oameni, nu pentru roboti de cautare.La final, la sfarsitul zilei sa zicem, motoarele de cautare exista pentru a oferi userilor(fiintele umane) cel mai relevant continut de pe net.

copywriting

Daca respecti fiecare pas in optimizarea pentru motoarele de cautare, sansele sunt mari ca sa obtii un continut neprietenos cu userul.Si unul din marile paradoxuri este ca…cu cat continutul este mai neprietenos cu userul, este mult mai probabil ca acesta sa nu atraga alte linkuri spre respectiva postare.

Asa ca gandestete prima oara la user inainte de a te gandi la motoarele de cautare.Dar tine in minte ca exista cateva elemente ce pot creste atat uzabilitatea, cat si optimizarea SEO.Scopul acestui articol a fost sa va prezinte cateva din aspectele optimizarii SEO…cum credeti ca este mai bine si ce ati mai imbunatati cand scrieti ceva?Sa inceapa discutia!

Join the Conversation

5 Comments

  1. Ei bine eu incerc sa ma orientez dupa:”Fa-ti vizitatorii sa depinda de tine!Tu trebuie sa fi “drogul” lor”,in cazul in care faci asta cu siguranta vei avea numai de castigat.

    1. O metoda sigura ar fi sa scrii…si sa scrii bine.Ceva nou sau pur si simplu diferit care sa fie de ajutor pentru useri si nu atat de mult pentru motoarele de cautare.Adesea, facem greseala sa uitam petru cine scriem si sa nu avem suficienta rabdare.Fiti perseverenta si rezultatele vor veni pe parcurs.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend