Pentru milioane de website-uri motoarele de cautare  joacă cel mai important rol.În timp ce rețelele de socializare se bucură de toata atenția presei, iar Twitter și Facebook devin “avangarda” acestui trend, căutarea rămâne cel mai important aspect în creșterea traficului și aducerea potențialilor noi clienți.

Datorită importanței traficului din căutări  pentru business-urile online, există o întreagă industrie dedicată îmbunătățirii vizibilității site-urilor în rezultatele căutărilor: Search Engine Marketing sau SEM.

SEM e un topic destul de complex care se concentrează pe SEO(Search Engine Optimization), dar care include și utilizarea unor metode precum publicitatea plătită și contextuală cu scopul  de a duce articolele unui website sau o pagină de produse în vărful rezultatelor de căutare(SERPs – Search Engine Results Page – E un termen destul de frecvent așa că mă simt dator să vi-l spun).

Optimizarea SEM

Diagram of Marketink Stock Exchange*

Deși am putea scrie cărți or cel puțin zeci de articole pe tema SEM și SEO, mă voi axa pe căteva din problemele comune și cele mai bune practici pentru a-ți optimiza site-ul pentru căutări.

Definiția SEM-ului

Înainte de a povesti despre SEM cred că trebuie să-l definim.Sincer să vă spun, nici eu nu știu o definiție exactă căci, citind alte definiții, am ajuns la o concluzie – nimeni nu prea ajunge la un consens în privința definiției.

Chiar și așa am observat că există două tendințe în privința definiției SEM-ului: fie este o umbrelă care encapsulează SEO, căutarea plătită, publicitatea contextuală și includerile plătite, fie doar un termen generic ce se referă numai la publicitatea plătită, includeri și căutări, el fiind distinct de SEO.Organizații mai cunoscute precum Forrester și SEM Professionals Organization spun că SEM este un termen umbrelă sub care se află atât SEO cât și căutările plătite.De aceea, pentru scopul acestui articol voi merge pe definția experților.

Cum să îți optimizezi site-ul pentru SEM

Am reușit în final să definim SEM, dar acum vine întrebarea, zic eu, logică: Ce lucruri simple putem face pentru a ne face site-ul optimizat pentru căutări?

1.Familiarizează-te cu SEO: Cea mai importantă componentă a SEM-ului e să-ți faci site-ul ușor de găsit în rezultatele căutărilor, iar asta necesită cunoștiințe de bază de SEO.Optimizarea SEO se ocupă în esență cu facilitarea indexării paginilor tale de către motoarelor de căutare.Nu trebuie să participi la cursuri sau să îți cumperi cărți.Cei de la MOZ au o serie de articole grozave pe tema asta.

2.Folosește CMS-uri și plugin-uri optimizate pentru SEM: Dacă nu ești o companie cu bani ce își permite să modifice fiecare aspect al site-ului cel mai probabil folosești un CMS ca WordPress, Drupal sau Zen Cart.Vestea bună e că ele sunt optimizate pentru motoarele de căutare.

De exemplu, WordPress vine cu All-in-one SEO Pack, un plgin foarte bun pentru optimizarea site-ului.Dacă rulezi un site e-commerce, Wikipedia vine cu o bună comparație între diferitele sistemele cu shopping cart.

3.Linkurile sunt încă primordiale:Voi începe cu un citat care mi-a rămas întipărit în minte încă de când l-am citit.Trebuie să vă spun că nu e întocmai ca mai jos, dar oricum ideea e aceeași.

[blockquote]Mi-ar plăcea să spun că cel mai important lucru pentru un site este să aibă un conținut superior, sau HTML după standarde, sau chiar un procent magic de cuvinte cheie, dar nu pot.Din nefericire, poți să compensezi o mulțime de defecte, de bază, cu orice website dacă ai suficiente linkuri ce trimit spre tine(cu textul ancoră corect).[/blockquote]

Adevărul e că likurile sunt încă cea mai bună metodă de a-ți crește reputația și poziția în rezultatele căutărilor așa că parteneriatele cu alte website-uri sau conținutul pe care alții ar vrea să-l distribuie ar trebui să fie cele mai mari priorități.

Asta e numai începutul

SEM - Optimizarea site-ului

Connections in online marketing*

Aceste sfaturi te ajută doar să începi.SEM e un proces constant ce necesită încercări și erori și auto-educare.Oamenii stau pe un website din cauza conținutului grozav sau a produselor grozave, dar dacă ei nu le pot găsi atunci e în esență fără rost.

Următorul lucru pe care îl poți face e să studiezi modul în care motoarele de căutare funcționează, cum se folosesc ele de linkuri, de conținut, de media și de o mulțime de alți factori pentru a oferi o notă site-ului tău.

Un prim start ar fi promovarea pe Google, el fiind mastodontul motoarelor de căutare.Găsești rețeta secretului pentru el și foarte probabil vei avea succes și cu celelalte.

 *Nota:Acest site se afla în parteneriat cu ShutterStock.Te rog vizitează-le site-ul și nu redistribui aceste imagini.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend