Dacă ești liber profesionist(prefer totuși termenul englez freelancer – pare mai Start Trek), iar aici mă refer la webdesigneri, content-writeri, programatori…deși în esență ce voi spune eu se poate aplica mai peste tot.Acum poate vi se pare trivial să primiți sugestii și sfaturi de la mine, tinand cont că sunt destul de tânăr.Vreau sa subliniez încă de la început că nu vreau sa fac pe deșteptu’ spunându-vă cum puteți reuși cu un blog, dar vreau sa vă spun câteva lucruri care, cred eu, sunt de ajutor, mai ales că le-am descoperit din surse diferite pe parcursul timpului.

De ce ai nevoie de un blog

Sursa imaginii:http://www.flickr.com/photos/owenwbrown/4857508633/

În acest articol aș vrea să-i conving pe cei care încă nu au blog să-și facă unul, spunând desigur și motivele.

1.Te poți promova

În orice domeniu cred că e important să te diferențiezi de restul lumii, să ieși din tipare într-un mod inteligent.Întorcându-mă la web designeri, cei care dețin un blog au cu siguranță o serie de avantaje.În primul rând blogul poate fi o fereastră a ta către restul lumii…acea lume poate afla cum gândești, modul tău de a tacla problemele – un fel de CV, doar că mai cuprinzător.De asemenea, îți poți folosi blogul și pe post de portofoliu, pentru a-ti promova munca și pentru a atrage potențiali doritori.

2.Cel mai eficient mod de a te face cunoscut

Freelancerii nu ar fi freelanceri dacă nu ar avea clienți.Ar fi pur și simplu faliți și ar trebui să-și caute de lucru în scenariul mai puțin fericit.Având un blog poți atrage o mulțime de persoane interesate de munca ta.Sunt câteva metode prin care blogul tău poate atrage vizitatorii.Dacă te-ai axat pe cuvintele cheie, vei observa că majoritatea vizitatorilor vor veni de pe motoare de căutare.Alte metode prin care poți aduce mai mulți vizitatori sunt prin schimbul de linkuri cu alte boguri sau prin campanii pe rețelele de socializare.O altă idee ar fi să colaborezi cu alți freelanceri, din același domeniu sau domenii complementare.

Cea mai bună parte din această poveste e că dacă lași impresii bune unei persoane, acea persoana te va „povesti” cunoscuților ei.Și uite așa, vei ajunge să întâlnești oameni din toată lumea.

3.Poți să îți vinzi produsele

A fi un freelancer înseamnă să muncești.E întotdeauna fain să faci ce îți place, dar cred că vei fi plătit fie în funcție de timpul petrecut muncind sau de cât de mult faci.Având un blog, pe lângă faptul că vei putea să îti promovezi calitățile, vei putea să îți promovezi și vinzi munca.Poate știi să scrii ceva interesant despre tine…o altă strategie ar fi să oferi conținut premium pentru o  mică sumă.De asemenea, sunt o groază de alte metode prin care poți crea și vinde conținut pur virtual.În felul acesta poți câștiga și niște bani.Iar avantajul e că, din moment ce blogul îți merge tot timpul, vei face ceva bănuți în timp ce dormi.

4.Dacă ai un blog devii mai credibil

Dacă tu și alt freelancer aplicați pe același job, având un  blog demonstrezi automat că ai avut experiență în acel domeniu, oferind în același timp și exemple ale muncii tale anterioare, dar și recenzii de la cei cu care ai mai lucrat.Deși concurența ar putea să fi făcut mai multe ca tine, mi se pare foarte dificil ca un potențial client să poată vedea și înțelege acea munca în lipsa unui blog.Deținând un blog îți sporești și credibilitatea, mai ales când afirmi că te dedici și iubești ceea ce faci.Blogul te va ajuta să obții acel + care te va diferenția de cei cu un trecut și educație similară cu a ta, fiindcă vei ce arăta imediat.

5.E ușor să ai un blog

Să creezi și să menții un blog e ușor.Trebuie doar să înregistrezi un domeniu, să creezi un site WordPress sau ceva similar și șă aduci ceva nou la el din când în când.Nu prea sunt adeptul unei postări pe zi, iar aici nu e vorba de timp.Pentru a face un articol trebuie în primul rând să fi informat pentru a nu induce în eroare cititorii.Eu personal, prefer calitatea în detrimentul cantității…dar asta nu înseamnă că o persoană dedicată și informată nu ar putea îndeplini această marjă.Să creezi un blog e, contrar așteptărilor, destul de simplu.Totuși, pot să spun că e o investiție de lungă durată.Doar să deții un blog nu e suficient.Cateodată, sunt suficiente numai 2-3 postări pe lună(și asta nu e mult deloc ținând cont de timpul în care lucrezi pentru alții).

6.Îți poți crea un profil

Având propriul profil poți ieși din mulțime.Și fiind vorba de blogul tău îți poți crea un portofoliu după bunul plac.Poți crea galerii cu cele mai bune imagini ale tale, scrieri, fișiere audio și video și cel mai important, le poți omite pe cele mai puțin bune.Tot ce va fi disponibil pe blogul tău va fi fiindcă tu ai vrut asta.Clienții tăi vor putea să navigheze prin galeriile tale sau alte colecții de articole, dar să și-ți vadă „creațiile”.Postările care vor scote în evidență calitățile tale vor întemeia imaginea ta ca freelancer.

7.Blogul tău te va face un expert în domeniu

E foarte ușor să-ți arăți experiența dintr-un domeniu dacă ai un blog.De obicei, numai având unul e suficient să-ți demonstrezi interesul și pasiunea, dar mai ales aptitudinile.Dacă vei include și tutoriale pe lângă mostre ale muncii tale vei arată că ești un expert în domeniu.Numai persoane cu experiență au suficiente cunoștiințe pentru a le putea împărtăși și altora.Oamenii vor da mai mulți bani unui tip cu experiență decât unei persoane aleatoare ce doar afirmă că are.Prezentându-ți munca și experiența vei atrage și mai mulți oameni ce caută calitate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Send this to a friend