Dacă vine vorba de promovare, adesea am tendința să mă gândesc la SEO, la paid advertising, la recenzii plătite pe site-uri cu greutate…la orice, dar nu și la lucrurile mai simple care de fapt sunt piatra de temelie și pentru celelalte.De aceea, m-am gândit că ar fi bine să creez un top cu cele mai bune practici de promovare ale unui website, practici destul de simple(cel puțin teoretic) care pe termen lung s-ar putea dovedi a fi mult mai eficiente și semnificative decat orice campanie plătită.

Simt  că ar trebui să fac totuși o remarcă în privința campaniilor plătite.Cel mai probabil veți fi de acord cu mine când vă spun că sunt doar o pierdere de bani dacă nu ai cu adevărat ce prezenta.Sunt într-adevăr cea mai bună metodă de a-ți coagula o comunitate, dar dacă nu ai în jurul a ce să o coagulezi totul e muncă-n van.

Bun…acum că am lămurit cu lucrurile de bază putem trece la topul celor mai bune practici de promovare ale unui website.

1.Articole unice

Continutul e regele
Word Content*

Scrie articole unice(adică originale și necopiate de pe vreun alt website) căci ele sunt singurele lucruri ce te ajută cu adevărat pe termen lung.Articolele bune îți cresc credibilitatea, respectiv numărul de vizitatori, dar și reputația în motoarele de căutare.

Adesea, nu vei avea nevoie de 100 de articole scrise cu SEO în prim plan, cu cine știe ce densitate de cuvinte cheie.Șă știți că de cele mai multe ori, 10 articole scrise cu cap, mai pe scurt, faine, fac mult mai multe minuni decît orice altceva.Eu cred că în prim plan trebuie să-mi fie cititorul și mai apoi motorul de căutare.Dacă cititorilor le place ceea ce citesc, ei mă vor ajuta fără ca eu să fac ceva…vor da like articolului, vor împărtăși cine știe ce imagine și astfel mă voi trezi că-s printre primele rezultate fără ca eu să fi făcut ceva special.Și toate astea datorită conținutului!

 

2.Guest posting

Chiar în articolul anterior am subliniat importanța guest posting-ului și cât de semnificativ îi poate fi efectul.În esență, se referă la scrierea de articole pe site-uri cu greutate în schimbul unui link.Site-urile consacrate au deja formată o comunitate în jurul lor și implicit un alt ranking în motoarele de căutare.

Un guest posting adesea va avea un impact mult mai mare decât aceeași postare pe site-ul tău.Iar cu asta scot în evidență un mic dezavantaj – poți  să ai un site de-a dreptul groaznic(exagerez acuma un pic de dragul unui articol palpitant), dar dacă ai suficiente backlink-uri o vei duce mai bine ca cineva cu un site extraordinar, dar care nu e cunoscut.

 

3.Participarea în forum-uri

Participă la discuții, intră în dezbateri cu alți colegi din nișa ta și oameni cu experiență și putere a cuvântului.Lucrurile acestea vor împuternici influența ta pe nișa ce ți-ai ales-o prin simplu motiv ca devii mai cunoscut!Nimănui cu cap nu i-ar plăcea un blog creat de o vedetă mondenă cu câteva clase, dar pentru asta tot ar exista mulți cititori…de ce?Fiindcă acea vedetă cu siguranță e mai cunoscută ca tine!

Ok, las acel exemplu deoparte și revin la forumuri.De asemenea, ele permit userilor să interacționeze cu o comunitate enormă, în esență ea jucând rolul unei platforme puternice care îți permite să atragi noi audiențe.

 

4.Să fi social contează

Sa fi social conteaza
Social Media World*

Este foarte probabil ca tu să ai cel puțin un cont de socializare pe undeva.Fie că e Facebook, Twitter sau orice altă rețea cel mai important lucru să interacționezi cu ceilalți.Acum există și ajutor profesional pentru marketing pe facebook din partea agențiilor ca iMedia și altele care îți vor crea o prezență solidă în mediul online.De fapt, studiile arată tot mai mulți oameni își petrec mai mult de 60% din timp pe rețele de socializare.

De aceea, nu scoate din ecuație această variabilă că poate rezultatul va fi chiar negativ.Creează o pagină pentru site-ul tău, invită la început toți prietenii tăi și împărtășește poveștile pe pagină.Cine a dat like la pagina ta va vedea ce faci – prietenii celor care au dat like vor vedea și ei pagina ta => creștere exponențială!

 

5.Arată că îți pasă!

Dacă e posibil interacționează cu vizitatorii site-ului tău(vorbesc aici de cei stabili și care vin regulat).În felul acesta le vei demonstra că îți pasă de ei și că ții cont de părerea lor.Oferă-le din când în când ceva nou și exclusiv pentru a-i convinge să vină și pe viitor la tine.De exemplu, ai putea organiza mici concursuri cu premii la final de săptămână sau ai putea oferi vreun produs sau serviciu gratuit.

 

6.Optimizare SEO

Am lăsat la finalul articolului această practică căci de cele mai multe ori oamenii o ridică exacerbat în slăvi.Nu neg,  e foarte importantă, dar trebuie să nu ne lăsăm duși de val și să o privim dintr-un plan oarecum secund.

Ceea ce trebuie să menționez e că optimizarea SEO e foarte importantă pentru un website ce îndeplinește cerințele de mai sus, ea fiind modul principal prin care te poți face cunoscut.Topicul e tare larg și întregi cărți se pot scrie aici, de aceea vă sugerez să citiți un site axat tocmai pe această nișă, SEO Magazine.

În rest, ar mai trebui doar sa vă spuneți părerea ca să vedeți că doresc cu tot dinadinsul să vă arăt, așa cum am și spus, că țin cont de orice părerea fie rea ori bună!

  *Nota:Acest site se afla în parteneriat cu ShutterStock.Te rog vizitează-le site-ul și nu redistribui aceste imagini.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend